onsdag 1. april 2009

Har besøkt bestemor og bestefar



Nå har jeg akkurat kommet hjem igjen etter noen dager hos bestemor og bestefar. Mandag morgen pakket mamma snippesken, sa hadet til pappa og spurte om jeg ville være med å kjøre bil... Selvfølgelig ville jeg det !! Jeg la merke til at hun hadde tatt med både buret mitt og endel leker, så jeg lurte litt på hvor vi skulle - men så lenge mamma er med er allting greit likevel.
Vi gjorde et stopp hos en venninne av mamma på et sted som heter Nesøya, hvor hun og mammaen i huset der spiste lunsj sammen. Jeg måtte delvis sitte i det nye sorte buret mitt og delvis fikk jeg gå fritt. Da satte jeg meg under bordet i tilfelle det skulle dette ned noe godt ;-) Det var en liten gutt der også som het Simen. Han var så liten at han ikke krabbet ennå, men han turde å klappe meg på pelsen - og det virket som om han syntes det var ganske gøy.

Etterpå bar det avgårde i bilen igjen og jeg satt og halvsov (kanskje sov jeg litt ordentlig også uten at mamma så det...) helt til vi kjørte inn i gården hjemme hos bestemor og bestefar. Jeg ble kjempeglad da jeg så hvor vi var. Bestemor møtte oss ute på gårdsplassen og hjalp oss inn med alle tingene våre - og jeg løp etter henne inn!!

Som vanlig fikk jeg masse oppmerksomhet (det skulle da egentlig bare mangle, ikke sant...?) og jeg koste meg veldig. På en av turene mamma gikk med meg besøkte vi noen som passet en stooor hund. Men hun var veldig, veldig snill og vi var utrolig søte sammen, fikk vi høre. Bare fordi vi lå ved siden av hverandre og slikket litt på hverandre...?! Mamma tok noen få bilder, men de ble ikke så veldig fine. Men her har jeg lagt ut to likevel, så dere ser hvor fine vi er.

I går skulle mamma avgårde og være sammen med mine tobente kusiner, så jeg ble hjemme og koste meg sammen med bestemor. Det var helt i orden for min del. Er så trygg og glad der selv uten mamma at det er ikke noe problem. På kvelden stekte bestefar vafler, og enda jeg hadde spist en stor porsjon middag og mamma sa at jeg ikke måtte få mer enn en liten bit klarte han ikke motstå meg og sjarmen min - og ga meg flere store biter! Heldigvis fikk jeg ikke vondt i magen min. Øynene er nok større enn magen min noen ganger og da kan det være litt dumt at bestefar ikke mater meg med kun noen bittesmå biter. For jeg blir like glad for det jeg :-)

I dag, onsdag, måtte jeg tidlig opp. Var litt skuffet over at ikke mamma koste og lekte med meg lenge i senga sånn som vi pleier, men jeg skjønte det var noe som skulle skje. Så jeg ble rolig med ned, selv om jeg gjorde meg så tung som overhodet mulig da hun skulle løfte meg opp!!, og spiste opp nesten all frokosten min (heldigvis var det litt servelatbiter oppi der også, så da gikk det lettere). Etter frokost sa mamma at vi skulle ut på tur og vi gikk en riktig lang tur på steder jeg ikke har vært før så det var mye å se og snuse på. Men skjønte jeg det ikke.... da vi kom tilbake måtte jeg inn i buret mitt. hmmmfrrrr !! Mamma sa med sin blideste stemme at jeg var jo så trøtt, så jeg kunne gå inn i huset mitt og sove litt mens hun og bestemor reiste bort litt. Hmmm!!
Synes det var ganske så dårlig gjort å etterlate meg der helt mukkens alene for første gang, men jeg er jo en stor gutt - så det gikk egentlig helt fint !! (men ikke fortell dem det - for de skyndte seg tilbake til meg så fort de kunne. hihi) Jeg sov godt hele tiden jeg.

Etter de kom hjem fra det viktige ærendet sitt pakket bestemor noen klær, og mamma pakket sammen våre ting - og så satte vi oss i bilen alle 3 og kjørte hjem til oss. Jeg synes alltid det er veldig hyggelig når bestemor kommer og skal bli noen dager! Jeg var litt tørst i bilen på vei hjemover, men heldigvis gikk turen fort og med en gang jeg kom inn døra hjemme fikk jeg rent og friskt vann jeg kunne drikke av pappa, som var kommet hjem fra jobb. Det var gjensidig gjensynsglede da vi to så hverandre. Jeg er så glad i pappa'n min så !!

Men så mange inntrykk tar jo på en liten stakkar, så nå har jeg ligget i solen og snorket de siste timene. Nå er det snart kveldsmat og så tenker jeg at jeg får en aldri så liten kveldstur før det er tid for å legge seg igjen :-) Mmmm, et skikkelig mopseliv dette :-)
-------------------------
A visit at grandma and grandpa (a very short version!)
Mommy and me have had some wonderful days at grandma and grandpas house. I'm being spoiled rotten by grandpa - but sometimes I get too much treats says mommy :-)
Met a wonderful nice furry friend there. She was VERY big, but we had a great time toghether. Mommy took a couple of pics of us, but they didn't turn out too good. Oh well - you all see how cute we are anyway, right?

1 kommentar:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett