mandag 11. mai 2009

Stakkar, stakkar meg...


Dette har ikke vært en god dag for meg. Den begynte ganske bra med å kose meg ute i solen på verandaen sammen med mamma og bestemor. Og da mamma sa at vi skulle kjøre en tur med bilen ble jeg veldig glad for jeg trodde vi skulle gå tur, men vet dere hvor hun tok meg... til DYRLEGEN :-O Jeg ble glad og fornøyd med inn, men der fikk jeg jammen en sprøyte som gjorde meg helt ør. Også så søvnig jeg ble... Klarte ikke å holde meg våken samme hvor mye jeg forsøkte. Jammen godt mamma var der hos meg i hvertfall for det var litt skummelt. For at jeg skulle sove ekstra godt fikk jeg i tillegg en kort narkose, men da ble mamma litt engstelig for jeg ble så kortpustet. Heldigvis hjalp det med en gang da dyrlegen satte noe i halsen min som hjalp meg med å puste bedre. Men det fikk ikke mamma lov å se på, så hun dro på butikken så lenge.

Så mens jeg sov dypt fjernet legemannen tannsten og trakk to av de fine tennene mine. De to bittesmå hjørnetennene jeg egentlig skulle ha mistet av meg selv, men som jeg ikke har gjort. Når han var ferdig med det ringte han til mamma så hun kunne være hos meg når jeg våknet. Hun ilte avgårde med en gang og var der på null komma niks. Hun syntes visst jeg så veldig pjusk og sårbar ut der jeg lå og sov i dyp søvn og med tungen langt ut av munnen min. Hun strøk meg over pelsen og snakket forsiktig til meg mens jeg fikk oppvåkningssprøyte og satt på gulvet hos meg helt til jeg våknet og forsøkte å reise meg. Jeg skjønte jo ingenting da jeg våknet opp, kjempetrøtt og rar i kroppen, og veldig rar i munnen. Hva i alle dager hadde skjedd med meg mens jeg sov???

Fikk masse kos og oppmerksomhet da vi kom hjem også. Pappa kom fra jobb ikke så lenge etter oss og jeg fikk ligge på sofaen sammen med han, mens mamma og bestemor lagde middag. Etterpå lå jeg og sov sammen med mamma :-) Utover kvelden følte jeg meg bedre. Var litt kvalm og brakk meg bittelitt, men det gikk over. Og da jeg fikk litt middagsrester til kveldsmat orket jeg å spise opp alt sammen. Så det går bedre med meg nå :-) I morgen er jeg nok tilbake til mitt vanlige jeg!!
------------------------------
This hasn't been a very good day for me. It started out pretty well as we enjoyed the sun on the porch, me, mom and grandma. And when mom said we're going for a drive I was so happy because I thought it meant a walk, but do you know where she broght me... to the VET :-O I was happy to go inside, but when I came in they gave me a shot which made me totally dizzy. And how sleepy I got... I couldn't stay awake, no matter how much I tried to. I'm glad mommy was there with me cause it was a bit scary. To make sure I slept like a baby I got a short narcosis, but then mom got quite anxious because I were so shortbreathed. Fortunately it got better right away when the vet put something in my throat to help me breath better. But mom wasn't allowed to watch from there on, so she went to the store to buy grocery in the meantime.

So while I was in deep sleep the doctorman removed toothplaque and two of my pretty teeth. I was supposed to loose those teeth by myself while I was a puppy, but I never did. When he was finished he called mom so she could come back and be with me when I woke up. She rushed back to me right away and came in no time at all. She thought I looked so tiny and vulnerable there I was laying in a deep sleep with my tounge far out of my mouth. She gently pet me and softly talked to me while I got my wake-up shot and sat on the floor by my side until I woke up and tried to move. I didn't understand a thing of course when I woke up sooooo tired and weird in my body and mouth. What on earth had happend to me while I was sleeping???

I got tons of cuddling and attention when we got home. Daddy came home from work right after we arrived and I got to lay on the coach together with him while mom and grandma made dinner. Afterwards mommy and I went to sleep on the coach together :-) Later in the evening I started to feel a bit better, although I was a little nauseas, but it passed. And when I was served some leftovers from dinner for my supper I was well enough to eat it all. So I'm getting better :-) And by tomorrow I probably am my old self again!!

2 kommentarer:

  1. Så bra du føler deg bedre Oliver:-)
    Men det var jammen på tide valpetennene kom ut he,he. "Mamman" min har helt hetta for narkose hun siden vi puster litt dårligere enn våre artsfrender med lengre nese:-)Hun håper jeg aldri trenger det:-)

    SvarSlett
  2. hej oliver kito her,jeg fikk frysninger gjennom ryggen da mammaen min sa du hadde vært "under kniven", jeg har oxo vært under den men ikke med tenner, å gud å mig det var riktig fælt å våkne opp å så dårlig og slapp jeg var i ettertid!
    voff fra kito

    SvarSlett