søndag 10. mai 2009

Hundens dag



I går var det hundens dag og jeg tok turen til Eidsvoll med mamma og pappa. Der hadde det allerede vært en hundeparade (som jeg strengt tatt vel burde gått først i...) og da vi ankom var Eidsvoll Hundeklubb (EHK) i full gang med å vise agility. Etter oppvisningen var ferdig kunne de som ville forsøke litt også. Jeg hoppet noen hindre og gjennom hjulet, løp gjennom tunnellen og forsøkte meg på bommen. Det er jo ett år siden sist jeg prøvde akkurat det, så jeg var ikke like velvillig i begynnelsen til tross for at pappa lokket med godbit og mamma skulle ta bilde. Men etter et par forsøk kom jeg plutselig på at "dette har jeg jo gjort før - og det var gøy" - så da føyk jeg over bommen likevel :-) Mamma og pappa synes jeg var såå flink - men de må jo forstå at jeg kan gjøre akkurat det jeg vil jeg - bare jeg selv har lyst til det der og da! Jeg er nå tross alt en mops...

I full fart over bommen

Det var mange hunder i Sundet i dag og jeg hilste på både store og små overalt. Og så kom jo Tayson og foreldrene + lillesøsteren hans også. Det var gøy! Vi dro innom dyrebutikken også hvor de tobente kjøpte noen sokker til meg (og en leke - jeg så det nok skjønner dere...) På vei hjem ville mamma stoppe på et loppemarked mens pappa ga meg vann. Hun fant ikke så mye fint der, men kom nå tilbake med to små fat og en juleboks (av alle ting. Det er sommer nå mutter'n!!). La meg til å sove litt når vi kom hjem og regnet ikke med at det ble noen tur i dag, men før kveldsmaten spurte jammen meg mamma og vi ikke skulle ta en tur i skogen. Klart det! Jeg måtte ha på meg sokkene vi kjøpte i dag sånn at de skulle beskytte labbene mine. Heldigvis gjør jeg ingenting av å ha sokker på bena eller klær på kroppen for den saks skyld, så lenge det ikke blir for varmt.

Men innen vi kom halveis på turen vår måtte mamma rette på sokkene 3 ganger. De skled ned, enda så stramt hun hadde festet de og det ble litt vrient for meg å løpe med de. Til slut tok hun de bare av og det var jo igrunnen litt deilig. Hun ble forresten overrasket da hun så den ene sokken allerede var ødelagt etter bare en bitteliten tur. Hmmm, dårlige greier! Det begynte å regne mens vi var ute også, men heldigvis bare noen lette drypp som bare var forfriskende.
Ahhhh, resten av kvelden koste jeg meg i sofaen sammmen med de tobente.


--------------------------
Today it was Dog day and I went to Eidsvoll with mom and dad. It already had been a dogparade (in which I honestly think I should have been first in line...) and when we arrived the local dogclub was about to demonstrate agility. After the demonstration anyone else could try. I jumped some jumps and through the tire jump, ran through the tunnel and gave the dog walk a try. After all it's been a year since my last try, so I wasn't exactly benevolent in the beginning even though daddy allured me with a treat and mommy wanted to take a photo. But after a few attempts I suddenly remembered that "I've done this before - and it was fun" - so then I ran across the dog walk anyway :-) Mom and dad thought I did soo good, but they have to understand that I can do just about everything I want to - as long as I feel like doing it there and then! After all, I am a pug...

There was plenty of dogs there today and I met both big and small ones everywhere. And Tayson and his parents + babysister also showed up, which was fun! We went to the petshop too, where the twolegged bought me some socks (and a toy - I saw it....) On the way home mom wanted to stop by a fleamarket while dad gave me some water. She didn't find much of interest, but came back with two small plates and a christmasbox (of all things. It's summer now, mom!!). When we came back I took a nap and I didn't expect a walk today, but just before supper mom asked me if I wanted to take a walk in the forrest. Sure thing! I had to put on the socks we bought today so they pretected my paws. Luckily I don't mind having socks on my legs or cloths on my body, as long as it's not to hot.

But even before we came halfway on our small walk mom had to correct the socks 3 times. They slid down even though she'd fasten them real tight and it was hard for me to run with them. So in the end she just took them off me and I must admit it was nice. By the way, she got pretty surprised when she noticed one of the socks had already been broken after this tiny walk. Hmmmm, bad quality!! It started raining while we where out, but just a few light drips which only where refreshing.
Ahhhh, the rest of the evening I cuddled in the coach toghether with my family.

2 kommentarer:

  1. Hei på deg Oliver!!

    Ja hundesokker er noe skikkelig "dritt" (unnskyld uttrykket) ifølge mamma. Jeg måtte også ha det en stund fordi jeg subbet sånn med forbeina mine at jeg fikk et sår ved ene kloa.

    Vel, de sokke-greiene ble en kort historie ja:)
    Ble hull etter første turen, så sydde mamma nye i et kult kamuflasjestoff - de ble det hull på etter et par-tre turer......
    Tror ikke vi mopser er laget for å gå med sokker jeg..............

    Ellers har jeg vært på min første hyttetur i helgen. Du kan tro jeg koste meg der oppe i fjellheimen!!

    Gucci

    SvarSlett
  2. Så flink du er Oliver. Jeg blir helt imopnert men vet ikke helt om jeg tør å gå over en sånn bom noen gang:-)"Mamma" synes det hadde vært litt gøy om jeg hadde blitt en liten agility mops bare sånn for trening og moro skyld altså:-)

    SvarSlett