søndag 17. mai 2009

Hipp Hipp Hurra for 17. Mai


I dag har det foregått mye rart. Først og fremst sto mamma opp tidlig og hang ut et tøystykke i rødt, hvitt og blått. Det har vaiet utenfor huset vårt i hele dag. Merkelige greier, men det var nå ganske fint. alle naboene våre hadde forresten gjort det samme. Så pyntet hun seg med kjole og kjørte avgårde (uten meg!) for å se på noe hun kalte barnetog. Hvor var mopsetoget spør jeg bare altså... Men jeg furtet ikke lenge for at jeg ikke fikk være med. Pappa ga meg nemlig kjempegod frokost før han dro avgårde på jobb.

Mamma hadde med seg kamera for å ta bilder, men det ble ikke så mye ut av det for da alle menneskene begynte å gå hadde de også med seg noen som bråkte verre!! Korps, sa mamma. Det falt ikke i smak hos meg altså! Jeg ble faktisk ganske redd. Og selvfølgelig var det ikke bare ett, men hele 3 bråkekorps i bunadstoget. Hmmmfrrr!! Selv om mamma holdt meg og forsøkte å berolige meg etter beste evne prøvde jeg å komme meg løs for å løpe vekk derfra. Men heldigvis gikk de fort forbi og forsvant bortover veien... Så bortsett fra det høye bråket solte jeg meg i glansen fra all oppmerksomheten. De aller fleste som gikk forbi så på meg og smilte blidt. Of course... Er jo en kjekk kar.

Etterpå var det hjemom for å få meg litt middag, før det var ut igjen. Denne gangen for å besøke oldemor. Så da vi kom hjem derfra var jeg helt utslitt og la meg rett ut på sofaen for å sove!!
17. mai er jammen slitsomt!
------------------
Today so much has been going on. First mom hang out a piece of clothing. It was red, white and blue and it has been waving in the wind outside our house the whole day. Strange, but it was kind of nice. All our neighbours also did the same thing. Then she put on a dress and drove off (without me!) to watch something she called a childrensparade. Where was the pug-parade...? But I didn't sulk for long, because daddy gave me a terrific breakfast before he had to go to work.

Mid-day we were outside in the sun until mom and I took a little nap. Then we got ready all three of us, mom - grandma and I, to watch the National Costume-parade, which is a tradition where I live. Mom even dressed me in my toxedo. We had to dress nice today it seemed. I don't mind wearing cloths from time to time, but the tux were somewhat tight... Guess I have to on several walks in the forrest :-) It was so much fun going out and I walked proudly around in my tux and got many admiring looks. We stood in the shadow of some birch trees, so I wouldn't get so warm.

Mommy had her camera with her, but she didn't get to shoot much, because when all the people started walking they brought along someone who made such a noise!! Music band, mommy said. I didn't like it at all! In fact I got quite scared. And of course it wasn't just one band, but 3. Hmmmfrr! Even though mommy held me tight in her arms and tried to comfort me I tried to get loose and run away. Luckily they passed and dissepeared... So exept from the loud noise I had a great time and enjoyed all the attention. Most of the people passing looked at me and smiled. Of course... I am quite handsom I must say.

Afterwards it was a quick stop at home so I could have some dinner before we went out again. This time to visit great-grandmother. So when we finally came home I was worn out and jumped on the coach to sleep!!
May 17th (Independence day) is exhausting!

3 kommentarer:

  1. Så flott du var i 17 mai habitten da Oliver. Jeg synes også det var slitsomt med 17 mai. Jeg både så på barnetoget og gikk i det et stykke. Bra sosialisering sier "mamma" men jeg var ganske sliten både i går kveld og på jobben idag:-)

    SvarSlett
  2. hej oliver var du såg på 17maitog,ja jeg såg det fra verandaen og syntes de ulte fælt så jeg gikk i seng igjen jeg:-)
    voff kito

    SvarSlett
  3. Hei.
    Jeg er bare innom for å reklamere med at jeg er på facebook med egen profil..
    Voff fra Fiola Tangetoppen

    SvarSlett