lørdag 2. mai 2009

En liten forklaring



...på hvorfor jeg hopper opp på enhver stor sten jeg ser langs veien...

Første gangen mamma tok meg med i skogen hoppet jeg oppå en stor sten langs stien. Og der satt jeg så fint at hun ville ta et bilde eller tyve av meg. Og den beste måten å sikre seg at jeg gjør det på er å friste med en liten godbit i etterkant :-D Så smart som jeg er koblet jeg jo raskt dette... å hoppe opp på stener langs stien medfører noe godt i magen !!

Neste skogstur husket jeg jo dette og løp i forveien og hoppet opp på samme sted. Mamma ble overrasket, men ble så imponert og lattermild at jeg selvfølgelig fikk godbit igjen... Og sånn har det egentlig fortsatt :-) Derfor løper jeg ivrig og speider etter passende godbitsteder (selv om jeg ikke får noe hver gang er det absolutt verdt et forsøk!) og mange ganger går det min vei, selv om jeg innimellom må posere for mutter'n. Derfor vil det nok dukke opp noen bilder som de hun tok i skogen i dag med jevne mellomrom her i bloggen :-D
-----------
A short explaination why I jump up on every large stone I see along my way....
The first time mom took me to the forrest I jumped up on a large rock along the path. And there I sat so nicely that she wanted to take a photo or twenty of me. And the best way to do so is to tempt me with a little treat :-D So, clever as I am, I of course linked the two things very quickly... jumping up on rocks leads to something good in the tummy !!

On the next trip to the forrest I remembered this of course and ran ahead and jumped up the on the same spot. Mom was very suprised, but also so impressed and filled with laughter that I got a treat this time too... And this is how it has contiuned :-) That's why I eagerly run ahead and look for suitable treatplaces (even if I don't get something every time, it's sure worth a try!) and many times it goes my way, even though I once in a while have to pose for mommy. So it probably will come more photos like these she took in the woods today :-D

1 kommentar:

  1. Hi, hi!!
    Ja vi mopser er slett ikke dumme!
    Deilig å gå tur i skogen - det er det beste jeg vet:)

    Klem fra Gucci

    SvarSlett