tirsdag 17. mars 2009

Ut i blåsten

I dag har det vært strålende sol, men kald vind. Men det bryr jo ikke jeg meg stort om så jeg ristet meg fort våken da mutter'n spurte om vi skulle ut og gå en tur. Yuhuu! Det var sørpete og vått på veiene og jeg hoppet unna de verste søledammene, men våt på labbene ble jeg sannelig likevel. Var så mange steder jeg ville stoppe og snuse, men mamma ble litt utålmodig til slutt og dro meg med videre noen ganger til tross for at jeg ikke hadde luktet meg ferdig. Når hun gjør det pleier jeg å plante labbene hardt nedi bakken og spenne imot. Da hender det hun gir seg :-) Men ikke alltid - og da må jeg til slutt luske avsted i jakt på en ny lukt.

Mot slutten av turen møtte vi to hunder jeg har hilst på før. Men det er en god stund siden og jeg husker ennå de to gangene hun ene firbente dama der glefset litt mot meg. Da ble jeg litt redd og naturlig nok kastet jeg meg vekk fra det hissige fruetimmeret. Dessverre fikk jeg kink i nakken begge gangene så jeg skremte vannet av mamma som trodde jeg hadde ødelagt meg skikkelig. Første gangen tok hun meg rett til veterinær som underøkte meg og ga me en sprøyte som skulle hjelpe. Den andre gangen gikk det seg til bare jeg kom litt vekk fra dama og fikk litt godsnakk og godbit av mamma :-) Men i dag gikk det helt fint. Hun prøvde seg bittelitt i dag også, men denne gangen lot jeg meg ikke skremme (ikke så veldig i allefall). Men ellers var både hun og søstera hyggelige og vi snuste og hilste en god stund. Hihi - disse damene. De er neimen ikke lette å forstå seg på nei...
Ellers fant jeg meg en ny fin plass i dag. Jeg liker jo å sitte i solen og kose meg når jeg er inne og i dag plasserte mamma meg på den fine orange stolen foran stuevinduet hvor solen sto og varmet så godt rett inn. Mmmmm, det var deilig det. Ble varm og god i pelsen og fikk en god formiddagsblund. Ellers har jeg hørt noen rykter om at de tobente skal ha pepperbiff i kveld. Oioioi, det lukter jo så godt. Håper det vanker en kjøttbit eller ti til meg også.

Kryss fingrene for meg for at jeg får delta i matgildet i kveld :-) !!
-----------------------
Windy walk
Today it has been sunny, but a very chilly wind. But I don't care too much about that, so when mom asked if we should take a walk, I was ready! It was yucky and wet on the road and I jumped away from the largest puddles, but I sure got wet on my feet anyway. There were som many places I wanted to stop and sniff, but in the end mom became a little unpatient and took me away even though I wasn't finished. When she does that, I usually plant my paws firmly in the ground. Then she usually gives up and waits for me. But not always, and then I have to lurk along in search for another smell...
At the end of our trip we met two dogs I've met before and I still remember that one of them snarled at me once. But today both she and her sister were nice and we sniffed and greeted eachother in a suitable way. haha -these girls, they're not too easy to figure out.

Otherwise, I've heard some rumours of the two-legged people in the house are going to have some steak tonight. Ooohhh, it smells so good. Hope I get a pice or ten too...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar