mandag 23. mars 2009

Mandagstur



I dag var det tidlig på'n. Vanligvis bruker vi ikke gå tur før litt lenger utpå dagen, men i dag fikk mutter'n det plutselig for seg at med så flott vær kunne vi ikke sitte lenge inne. Jeg lå riktignok og koste meg veldig i fanget hennes da hun fant ut akkurat dette - og var langt inni drømmeverden - men det skulle ikke mer til enn at hun forsiktig hvisket navnet mitt og "tur" før jeg spratt opp og ristet meg litt. Dermed var jeg lys våken og klar for å gå !!!!

Vi kjørte bil bort til samme sted vi var på fredagen og her liker jeg meg kjempegodt for jeg får lov til å gå løs der. Mamma sier at det egentlig er båndtvang nå, men fordi det er så oversiktelig der og at jeg aldri er så langt unna, får jeg lov til å løpe fritt. Dessuten er jo selvfølgelig så liten og søt at jeg ikke skremmer noen.

Det som er litt dumt er at jeg ikke går helt som jeg skal. Jeg løfter nemlig ikke forlabbene mine så ordentlig som jeg burde og "subber" litt nedi. Det er veldig dumt, spesielt når jeg går på asfalt eller skare sånn som det var i dag. Da begynner jeg nemlig å blø på oppsiden av labben ved klørne mine. Det gjør ikke vondt og jeg merker det ikke selv engang, men mamma og pappa synes det ser litt ille ut når jeg blør der. I fjor hadde jeg noen sokker på meg, men de datt så ofte av. Tror nok mamma kommer til å se etter nye som sitter bedre snart, sånn at jeg kan bruke dem når det er hard skaresnø og hvis jeg må gå langt på asfalt. Men aller best er det jo å løpe rundt i skogen - så vi gleder oss alle sammen til snøen har smeltet litt til og det er fritt frem på skogsstiene. yuppi...
--------------------
Mondaymorning walk
I got an early start today. Usually we don't go for a walk until midday, but suddenly mom said it was too beatiful weater to just stay inside. I was cuddling and having a nice time in her lap when she figured this out, but all she had to do was whisper my name and "walk" before I jumped up, shook my body and was ready to go!
We drove to the very same place we walked friday and I like it a lot here, because I'm allowed to run free. Mom says I'm supposed to be in a leash at all time according to law, but because I never run far away I don't need to. Besides I'm so tiny and cute that I'm not freighting anyone.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar