mandag 23. mars 2009

Bursdag- og Birkebeinerhelg

Ja, på fredag fylte pappa år - men det ble ikke så rare feiringen for han skulle pakke og ordne til Birkebeinerrennet på lørdag. Men vi tok nå oss en god tur ut alle 3 til min store glede. Vi dro til et sted jeg ikke har vært siden i høst, for på vinteren er det skiløyper der for de tobente og da får ikke vi andre lov å gå der. Litt dårlig gjort, men heldigvis er det jo andre steder jeg kan gå turer!

Møtte på en annen hund og vi hilste fint på hverandre. Den ville helst at jeg skulle bli der tror jeg for den pep litt da vi gikk videre. Men den var jo sammen med pappaen sin, så han hadde det nok bra likevel. Her er et bilde av oss sammen.

På lørdagen måtte pappa reise midt på natta for han skulle gå på ski langt vekk i dag sammen med 15.000 andre tobeinte ivrige skigåere i noe som heter Birkebeinern. De sliter seg gjennom 54 km på to lange planker festet til bena - at de orker.. Nei, da var det nå bedre å ligge mange timer til sammen med mamma på hodeputa og kose seg i varmen inne. Men pappa hadde visst hatt en fin tur og kom hjem med merke i år også. Mens han var borte lagde mamma og jeg en forsinket bursdagskake til ham, men jeg fikk ikke lov å smake for det var sjokolade i den og det tåler jeg visst ikke. Jeg vil jo ikke bli syk heller når det er så mye annet godt å spise.

Søndag var det ikke så fint vær, men jeg fikk nå overtalt mamma til å lufte seg litt likevel. Det begynte å regne litt mens vi var ute, men det gjorde ingenting. Frisk luft er sunt uansett :-)
-------------------
Birthday- and ski-competition weekend
Yup, this friday my daddy had his birthday, but we didn't really celebrate because he had to get ready for the big ski competition the next day. But we went on a walk all tree of us, which I was really happy about. We met another dog on our walk too.
On saturday daddy had to wake up and leave in the middle of the night. He was going to participate once more in something called Birkebeiner-rennet. It's a crosscountry competition with more than 15.000 skiers. They walk 54 km up and down mountains with to planks under their legs. Ahhh, we all like different things. I think it's so much better to sleep late instead and share the pillow with my mommy.
While dad was away, mom made him a birthdaycake. I wasn't allowed to taste, because it was chocolate in it and that is bad for us dogs, I'm told. And I don't want to get sick either, when after all it's so many other tasteful things to eat!

2 kommentarer:

  1. hej oliver
    de pinnene din far har på bena sine som du skriver om,er det slike pinne vi 4beinte bruke å hente til mor og far når de kaster dem? der skulle jeg vært det er jo så artig å slepe på slike "pinner",men jeg får jo ikke lov,søren også! voff kito.

    SvarSlett
  2. Hei Oliver så hyggelig med besøk i bloggen min da
    det er alltid hyggelig å treffe nye mopser:-)Og vi bor jo ikke så langt fra hverandre heller:-) Jeg er en Nordkisa mops nemlig:-) og min "mamma" driver med scrapping og kortlaging også:-) Her er scrappebloggen hennes:

    http://www.hegesscrapperier.blogspot.com

    SvarSlett