torsdag 12. mars 2009

Det snør, det snør...


... tiddelibom!
Siden jeg ikke fikk noen tur i går var jeg veldig glad da mutter'n spurte om vi skulle ut å gå i formiddag. Selvfølgelig ville jeg det :-D Er ikke akkurat vanskelig når det gjelder akkurat det. Da er jeg på pletten med en eneste gang.

Ute snødde det masse og jeg så mamma knipe øynene igjen og trekke lua bedre nedover ørene. Men jeg synes det var helt topp med så mye nysnø og borret den lille nesa mi godt nedi snøen hver gang jeg tok en liten jafs med hvitt pudder. Mmmm - forfriskende og gøy på en gang! Vi tuslet nedover gata og jammen møtte vi to engelske settere jeg ikke har hilst på før. De hadde tatt med seg moren sin og sin tobente-babybror (eller søster) på tur. De var MYE større enn meg og ganske viltre. Jeg bjeffet litt eplekjekt på avstand, men ble kanskje litt mer usikker når vi kom litt nærmere. De var jo store da! Men jeg er ikke feig heller -så jeg sto (nesten) helt rolig mens de luktet på meg både her og der. Ble litt pågående må jeg si, men samtidig er jeg ikke helt ukjent med det selv heller da. Men akkurat når vi hadde blitt litt kjent skulle selvfølgelig mamma ha meg med videre, så jeg sa hadet til gutta og trasket villig videre bortover gata.

Trodde vi skulle gå rundt jordet i dag, men nei vi skulle visst bare rundt feltet. Og haha, da traff vi på mine nye venner en gang til. Enda mer snusing og litt leking før vi måtte videre nok en gang. Men da vi ikke tok veien ned til huset vårt, men istedet satte kursen mot slalombakken ble jeg ivrig. Jeg halte og dro i båndet for å vise mamma at jeg visste akkurat hvor vi skulle, så hun kunne bare følge etter meg!

Da vi var fremme tok hun av båndet som hun pleier så jeg kunne løpe litt rundt på egen hånd. Måtte jo markere litt her og der, spise litt mer snø og ellers bare leke litt. Jeg nappet litt i buksebenet til mutter'n for å få a litt mer aktiv og det fungerte som det bruker å gjøre. Hun kastet både snøball og godbit til meg som jeg skulle finne (ingen sak det vel - like flink som en sporhund jeg bare det som kastes er stort nok til at jeg ser det... :-D). Dessuten hadde hun med seg kamera i dag også. Hun bruker vanligvis ikke ha med det når det snør så mye for det kan bli ødelagt sier hun, men i dag måtte hun ta noen bilder til bloggen min. Så nå skal jeg prøve å legge inn noen få.

Ellers har mamma vært på kontoret i nesten hele ettermiddag, men det har igrunnen passet meg helt fint for da har jeg ligget på plassen min under pulten og sovet. Jeg vet at mamma synes det er så koselig å høre på den lille snorkingen min også. Eneste jeg måtte våkne litt for var da det ringte på døra og en som skulle reparere vaskemaskinen kom. Boffet litt morskt på ham, men han ble ikke det minste redd gitt. Han fant feilen, så nå kan mamma bare vaske ivei igjen.

Prøvde å finne ut av hvordan jeg kan legge inn en teller for besøkende på siden her og fant flere muligheter, men ikke søren om jeg fikk det til. Neinei... kanskje noen kan hjelpe meg en dag. Men er vel ikke akkurat så mange potene å telle her inne annet enn mine egne heller (foreløpig i allefall).

Nå er det snart middag, så nå må jeg løpe. Men i morgen er jeg sikkert på plass med nye oppdateringer igjen :-)
--------
It's snowing, it's snowing (short version)
Today, it was snowing when we went out for a walk. Mommy pinched her eyes and pulled her bean further down her head so it covered her ears. But I thought it was just swell with this much snow and bored my tiny nose way down into the snow every time I took a bite out of the white pouder. Mmmm, yummi and refreshing all at once! We met two dogs, who were out walking their mother and twolegged-babybrother. They were much bigger than me and quite wild. I barked a little when we were at a safe distance, but was a little unsure when they came up close. They were as I said earlier very big. But I'm not a coward either so I stayed still while they sniffed me here and there. When we came home mommy sat on the computer in the office and I slept at her feet... :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar