onsdag 11. mars 2009

Min helt egen lille mopseblogg

Voff. Etter at mutter'n nevnte i kveld at kanskje hun skulle opprette en blogg sånn som så mange hun kjenner, men slo det fra seg etter litt betekningstid la jeg den ene poten min på skulderen hennes og bjeffet forsiktig at kanskje jeg kunne få en blogg istedet. Og til min store overraskelse synes hun det var en kjempegod idé, klappet meg ivrig over pelsen og lagde en blogg til meg på 1-2-3, selv om hun aldri hadde gjort noe sånt før.

Så nå har jeg en blogg. Min helt egen blogg. Og navnet bestemte mamma og jeg sammen - det ble "Mopseliv" - for det er jo meg og mitt det skal handle om her :-)

Og hvem er så jeg? Jeg heter Oliver og er en tøff liten mopsegutt som bor på Råholt. Verdens søteste på fire ben selvsagt og ikke så lite sjarmerende heller i følge alle som kjenner meg ;-)
Jeg er 1,5 år og ble født på Mopsebo på Dokka. Jeg var en av 5 fawn gutter og 2 sorte jenter i kullet mitt og var minstemann og den eneste med rosa snute. Var ganske sjenert den første gangen mamma og pappa kom for å hilse på oss, men de falt selvfølgelig pladask for akkurat meg likevel - og bare en uke etterpå ble jeg med de til mitt nye hjem. Her blir jeg bortskjemt etter alle kunstens regler og jeg koser meg som bare en mops kan. Men jeg kan jo ikke fortelle alt om meg i allerede første innlegg, så vil du vite mer om meg og hva jeg gjør om dagene må du nok følge med i bloggen min fremover.

Så med dette erklærer jeg bloggen "Mopseliv" for åpnet!
Jeg håper på mange besøk og ikke minst mange hyggelige hilsner og kommentarer etterhvert.

PS. Den engelske versjonen vil nok bli en del forkortet mange dager. Men jeg har i allefall begynt å oversette, slik at også mine utenlandske venner kan forstå bloggen min.
Takk for at du besøker Mopseliv. Håper å se deg igjen snart. Voff !!
-----------------
My own little pugblog
Woof - when mommy mentioned tonight that she wondered if she should begin blogging like so many people she knows, but just minutes later put the idea to rest, I placed my paw on her shoulder and softly barked that perhaps I could get a blog instead. And to my huge surprise she thought it was a wonderful suggestion, eagerly stroke my fur and established a blog for me at 1-2-3, even though she'd never done anything like this before.

So now I have a blog. My very own blog. And the name of the blog, mommy and I decided together - it's "Mopseliv" which can be translated to "a puglife" or "a pug's life". Of course because the blog is about me and my life :-)

And who am I? My name is Oliver and I'm a tough little pug who lives about 30 minutes north of Oslo, the capital in Norway. The worlds cutest on four legs of course - and quite a charmer according to those who knows me.
I am 1,5 years old and when I was born I was one of 5 fawn boys and 2 black girls. I was the smallest in the litter and the only one with a pink nose. I was pretty shy the very first time mam and dad came to see us, but still they fell totally in love with me of course! And just one week later I came home with them to my new home. Here I'm spoiled to death and enjoy myself as just a pug can do. But hey, I can't tell you all about me already in the introduction. So if you want to know more about me and what I do - you just have to follow my blog :-)

So with this said, I declare "A pug's life" for open!
Welcome! I hope a lot of people and dogs will stop by and leave nice comments and greetings for me.

PS! The english version of this blog will probably be a lot shorter than the norwegian a lot of the days. But at least I now tranlsate so my foreign readers will understand my blog too.
Thanks for visiting. Hope to see you again soon. Woof !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar