fredag 8. oktober 2010

Tåkesyn

Siden det er så altfor lenge siden sist jeg satte meg ned og blogget blir det flere innlegg i dag :))

Dere som kjenner mammaen min vet jo at hun slett ikke ser bra uten briller eller linser - og det er ikke barebare... Brillene ligger nå ubrukte i en skuff etter at hun i hui og hast måtte løpe etter meg en dag for å se hva jeg hadde i munnen i tilfelle det var noe skummelt. Brillene som satt på toppen av hodet hennes datt med et smell ned i gulvet og det ene glasset falt ut av brillerammen. Heldigvis ble hun ikke sint på meg men var mest oppgitt over at hun kunne være så klønete. Men også litt lei seg - for brillene kostet jo masse penger og nå kan de ikke brukes. Kanskje en optiker kan fikse de får henne om jeg tar de med i butikken og voffer pent?

Heldigvis har hun linser også, dagslinser selvfølgelig - for de kan hun bare kaste om kvelden og trenger ikke fikle med rensing osv og heller ikke være så bekymret for å ødelegge de. I det siste har hun vært veldig skuffet over linseleverandøren sin for selv om hun uttrykkelig har sagt at hun ønsker linsene hun er mest fornøyd med, nemlig 1 day Acuvue Moist har hun de to siste gangene fått noen helt andre. Og når hun har sagt ifra at dette ikke er de hun har bestilt har hun bare fått til svar at det er de som er bestilt og at de er like bra. Det kan godt være, men mamma sine øyne liker ikke disse nye linsene og hun blir veldig sliten og tårene renner. Hun ender derfor opp med å måtte ta de ut - om hun ikke skal kjøre bil eller se på tv da - da MÅ hun ha de på. Hun skal definitivt sørge for å skifte leverandør og få de riktige linsene neste gang, men føler hun først må bruke opp de linsene hun allerede har betalt for. Men de blir altså for det meste kun brukt når hun absolutt må ha de.

Så uten linser ser hun nok litt tåkete og jeg tror hun ser meg omtrent sånn her..... Hmmm, ikke lett å se hvor nydelig og tøff jeg er da! Hun må ha hjelp!!


Så når jeg i dag lette litt på nettet for henne fant jeg frem til en internettleverandør som virker både seriøs og billig, nemlig Lensit- OG de har faktisk en konkurranse gående akkurat nå hvor man kan vinne kontaktlinser for 1/2 år. DET hadde vært noe for mamma det!! Som det er nå er jeg jo redd hun skal ta feil av meg og en av de andre mopsene når vi er på mopsetreff for eksempel. Eller at hun ikke skal oppdage meg hvis jeg gjemmer meg i løvhaugen sånn som her og kaster meg sammen med avfallet :-O      
Åhhh skrekk & gru - tenk om det! Nei, jeg tør ikke engang tenke tanken, så jeg iler til og melder henne på denne konkurransen og krysser alle labbene mine for at hun vinner. Tenk så glad hun vil bli i meg da - er sikker på jeg ville blitt belønnet med et stort kyss og et enda større kyllingstykke til middag :))) Og mamma kan endelig se hvor vakker jeg er igjen, selv på avstand!!

1 kommentar:

  1. jeg skal krysse mine labber oxo og be harepus krysse sine kattepoter så skal du nåkk se att dere vinner, voffsen kito hilser

    SvarSlett