lørdag 29. mai 2010

Dyrlegebesøk

Har også vært hos dyrlegen, ikke bare en - men TO ganger, siden sist jeg skrev :-O
Første gangen var for å fjerne tannsten og andre gangen fikk jeg vaksiner.

Jeg liker ikke helt når jeg blir stukket, for plutselig blir jeg så veldig søvning og må bare legge meg ned helt rolig mens dyrlegemannen pusser og ordner med tennene mine uten at jeg orker å protestere. Men må jo innrømme at det var veldig deilig å få helt rene tenner, så kanskje det var verd det likevel...?! Dyrlegemannnen sa at jeg hadde for store lommer i tannkjøttet mitt og at dette nok var en medfødt feil som førte til at det kan samle seg mer der enn normalt hos andre hunder. Jeg hadde i allefall veldig mange hår der, så det er jo ikke noe rart jeg har klødd innimellom. Det stikker jo og er ubehaglelig så klart!

Når jeg kom tilbake for å ta vaksinasjonen min merket jeg ingenting, så det var bare gøy med oppmerksomheten. Jeg er definitivt en liten tøffing!
------------
At the vet
I've also been to the vet - not one, but TWO times, since last time I wrote :-O
First time to remove plaque from my teeth and the second time to get my yearly shots of vaccination.

I don't like it too much when I get a shot, cause suddenly I feel so very sleepy and just have to lay down quietly while the vet-man brush and fix my teeth and gums without having the strength to protest. But I have to admit it was very pleasant getting sparkly clean teeth, so maybe it was worth it after all..?! The vet said I had to big pockets in my gum and that this probably was something I was born with wich leads to things gathering there more than at other dogs. I had a lof of hair there, so it's no wonder I've been ithching sometimes. It stings and is unpleasant of course!

When I returned for my vaccination I didn't react at all, so it was just fun with the attention I got. I am surely I tough little guy!

1 kommentar:

  1. så du har vært hoss han med den "hvite frakken", der har jeg vært i år jeg oxo. jeg har oxo vært der flere ganger i år pga operasjon, men nu skal jeg ikke dit før neste år, voff voff. ha en god voffedag oliver, voff kito

    SvarSlett