søndag 28. mars 2010

Au au au



I dag synes mutter'n at jeg var så nybadet og fin, at hun tok på meg en genser før vi gikk ut. Dermed ble jeg ikke fullt så sølete oppover labbene og på magen som jeg ellers ville gjort. Helt i orden for meg, jeg gjør ikke noe av å ha på klær innimellom - og jeg kler jo den røde hettegenseren ganske så godt også, ikke sant?

Noe som ikke var fullt så bra er at på tilbakeveien så mamma at jeg blødde på den ene poten min. Men merkelig nok ikke oppå der jeg bruker å gjøre, men på selve kloa mi. Klørne mine er riktignok blitt veldig lange nå (FY! til de tobente som ikke har fulgt så godt med i det siste på akkurat det), men det er pga måten jeg går på som gjorde at asfalten antageligvis har slitt av ytterlaget helt ned til nerven. Jeg er jo en skikkelig tøff gutt så jeg tåler en støyt jeg - men jeg skjønner jo at det kan komme til å gjøre fryktelig vondt hvis dette fortsetter. Men hva skal vi finne på? Jeg vet at mamma og pappa har hørt med flere dyrebutikker, veterinær og oppdretteren min uten å ha funnet frem til en god løsning for meg. Noen som har noen tips?

Nå lager pappa kylling lukter jeg.... Tro om det vanker en aldri så liten godbit eller ti til meg også :-D
--------
Today mommy thought I was so clean and nice, that she dressed me in a sweater before we went outside. Then I didn't get so muddy on my belly and the top of my paws as I otherwise would have. That's okay by me, I don't really mind wearing clothes from time to time - and I look quite good in this red hood too, right?

Something that's not so good is that on the way back mommy got aware of that my paw was bleeding. Strangely enough, not in the usual place, but on the claw itself. My claws is way too long now (Shame! on the twolegged who's not paid enough attention to this lately), but it is the way I walk that made the asphalt tear on the claw all the way down to the nerve. I'm such a tough guy, so I didn't mind - but I do understand it may hurt quite a lot if this continues. But what are we supposed to do? I know mommy and daddy have asked around with several petstores, the vet and my breader without finding a satisfying solution for me. Anyone got any tips?

Now, I can smell my daddy's making chicken.... Wonder if it comes a little treat or ten for me too :-D
Au !!

2 kommentarer:

  1. voff oliver,au au au dette såg da ikke godt ut, stakkars små poter, hvordan greier du gå med slikt,håper de tobeinte finner løsning snart,voff fra kito

    SvarSlett
  2. Hei!! hva med babysokker? ta tape rundt for å gjøre dem vanntette om det er nødvendig... kanskje det kan hjelpe? klem fra Bonita:)

    SvarSlett