søndag 7. juni 2009

Vått mopsetreff

I dag ble jeg kjempeglad da vi skulle ta en biltur. Uansett er jo biltur gøy, for da får jeg være med der det skjer noe istedet for å måtte være alene hjemme, og ofte ender det i en spennende gåtur eller et morsomt besøk. Men i dag var det spesielt morsomt, for jeg kjente meg igjen med en gang jeg ble sluppet ut av bilen... vi var nemlig på Ekebergsletta og det betyr en ting: MOPSETREFF :-D Jeg trasket ivrig avgårde og kikket spent bort på den vanlige gressplenen om jeg kunne se noen kjente... men der ble jeg jammen lurt! Siden sist var det satt opp gjerder der - og der hvor vi mopser brukte å leke gikk det nå hester og beitet. Og de var litt for store for meg å leke med!!

Men heldigvis hadde mopsene da bare flyttet over gangstien og de var mange i dag også. Jeg løp rundt og hilste & lekte til øst og vest. Var både store og små, fawn og sorte - og vi hadde det storartet alle sammen. Det var første gang pappa var med når så mange mopser hadde møtt opp så jeg tror nok han også synes det var litt gøy. Dessuten fikk han jo virkelig sett hvordan jeg koser meg når jeg er der.

Traff Gyda og mammaen hennes også. Det var jo veldig hyggelig. Mamma og jeg har jo fulgt med på bloggen hennes og lagt igjen noen hilsner og sånn. Hun var en veldig søt jente og vi fant tonen godt. Det begynte å regne ganske kraftig en stund, men vi tøffe firbente lot oss ikke merke med sånt småtteri. Men da disse menneskene våre trakk seg tilbake under noen store trær fulgte vi like godt etter.

På vei hjem sovnet jeg i bilen, men fikk litt mopsefnatt senere på kvelden og forsøkte etter beste mopse-evne å få pappa til å leke med meg. Haha. Gikk til slutt selv om han jobbet med gelenderet. Kan trille de tobente rundt lillekloa mi vettu :-)
Bildene mamma tok ble kjempedårlige, men skal prøve å få lagt inn noen få likevel i morgen.

4 kommentarer:

  1. Takk for nok et hyggelig treff, til tross for regnet..håper noen av bildene ble bra! Bonita koste seg masse og var litt tøffere nå enn sist, gleder oss over positiv utvikling! Klem fra Bonita Ron og Beth

    SvarSlett
  2. Ja det var kjempegøy og endelig treffe deg Oliver:-)

    SvarSlett
  3. hej oliver,mopsetreff sier du? hvad er mobsetreff? hvorfor har du ikkje tatt mig med på det oliver? er det noget morsomt? hvad gjør du på disse trffene? er det nammenamm der å få?
    du koste dig iallefall hører jeg og det er godt for mine venner skal kose sig det har jeg lært av mammaen min. vi voffes snart oliver:-) voff fra kitodama.

    SvarSlett
  4. Neste gang det er mopsetreff på Ekerbergsletta har mamma lovet meg at vi skal ta oss en tur også! Jeg elsker å leke med andre hunder, så jeg gleder meg allerede :)

    Give me five ;)
    Gucci

    SvarSlett